Nærmere en problemstilling!

Avstand er ikke et hinder?

Vi hadde avtalt et møte på Skype, fungerte kjempefint i en liten stund. Men da lyden ble borte og vi brukte mer tid på å rope "Hallo! Hallo hører du meg?", måtte telefonen frem. Så vi konkluderer at avstand er et hinder selv i 2017.

Uansett; vi er noe nærmere en problemstilling. 

Vi ser for oss å bruke Kahoot. For de som ikke kjenner til Kahoot, anbefaler vi å se video på Youtube under navnet "sådan bruger du Kahoot"

Vi tenker at vi vil utnytte mulighetene som ligger i Kahoot. Vi finner og på Kahoot sine sider om Ghost mode, som er rett og slett det å repetere. 

Men hva med elever som har dysleksi, vil de få nok tid til å lese spørsmål og svar, og hva med å bruke tid på å lese høyt og tydelig for å bruke flere av sansene? For å teste lager vi en Kahoot vi tester på oss selv, Her prøver vi et teori område som er helt ukjent for oss. Hvor lang tid trenger vi? I Kahoot er det lagt inn 20 sekunder på å velge et svar alternativ. Dette føler vi selv er noe kort tid. Men vi begynner å smalne inn til en problemstilling. Vi ønsker å teste om teori, gjerne helt ukjent, er egnet som et alternativ til forelesning for å lære. Fortsatt ganske vidt, men underveis!

 

 

 

 

 

 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Kategorier

Arkiv

hits